I oktober förra året tog RoyalDesign över delar av kedjan Cerveras butiker. Det var dock inte nätbutikens första insteg i den fysiska världen och de sju nya butikerna kompletterade den tidigare butiken i Stockholm.
Nu meddelar RoyalDesign att de öppnar ytterligare en flaggskeppsbutik i Kungens Kurva i Stockholm. I butiken ska kunderna kunna klämma och känna på en stor del av sortimentet men även beställa hem, eller till butik, någon av de tiotusentals produkterna som finns på centrallagret.
– Genom vår kommande flaggskeppsbutik i Kungens Kurva Shoppingcenter får vi ytterligare möjligheter att fullt ut visa upp bredden i vårt stora sortiment och samtidigt visa de senaste inredningstrenderna till alla designälskare, säger Hans Bengtsson, VD för Royal Design Group.
Satsar vidare på multikanal
Företaget har tidigare meddelat att de satsar fullt ut på multikanal och att nya fysiska butiker skall adderas efterhand. Denna strategi verkar fortfarande var högst aktuell.
– Vi kommer även att fortsätta utveckla vårt egna multikanalkoncept ”e-tail” ytterligare enligt vår vision och strategi gällande att bedriva ehandel i samtliga kanaler. Detta kommer i sin tur ge design- och inredningskonsumenten ett fantastiskt utbud, hög personlig service och en stor valfrihet, säger Hans Bengtsson.
Det är inte bara antalet fysiska butiker som växer för nätaktören utan även omsättningen ska öka rejält även i år.
– Royal Design Group har haft en väldigt stark utveckling de senaste åren. Med en tillväxt i år igen på mer än 50% för RoyalDesign.se har vi fått ett tydligt kvitto på att vi byggt upp ett mycket starkt varumärke och koncept med Royal Design som också efterfrågas internationellt, meddelar Hans Bengtsson.
Källa: Press