ANNONS

RoyalDesign, Sveriges nya inrednings och designkedja

RoyalDesign, Sveriges nya inrednings och designkedja

RoyalDesign satsar vidare i den fysiska världen. Deras butik i Stockholm får nu sällskap av sju nya butiker runt om i landet. Men man är inte nöjda där. Redan 2014 räknar man med att öppna ytterligare 10 till 15 nya butiker.

ANNONS

I oktober berättade vi om hur nätbutiken RoyalDesign tog över delar av inredningskedjan Cervera för att göra en satsning på den fysiska världen. Och man ligger inte på latsidan.

Nu får den hittills enda fysiska butiken i Sturegallerian sällskap av sju nya butiker runt om i Sverige. Till en början rör det sig om fyra franchisebutiker som tidigare ingick i Cervera-kedjan, samt två fristående butiker i Göteborg och Lund som nu blir RoyalDesign-butiker

Samtidigt öppnar man en helt ny butik på Lidingö i Stockholm.

– Det känns otroligt kul att kunna ge våra kunder det bästa av två världar, möjligheten att känna och se produkterna i verkligheten, hög personlig service, rätt pris, tillsammans med ett nästan obegränsat utbud samt valfrihet för kunden gällande leverans av våra produkter oavsett om de köper online eller i våra butiker. Detta kommer i sin tur kommer generera en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder, nöjdare och mer återkommande kunder, säger Hans Bengtsson, VD för RoyalDesign.

Letar nya franchisetagare

Hans Bengtsson påpekar också att med ett utbud på mer än 70 000 produkter från mer än 140 världskända varumärken, har RoyalDesign.se ett nästan 10 gånger så stort sortiment mot exempelvis Cervera.

Med de nyöppnade butikerna har man nu fysisk närvaro i Stockholm, Karlstad, Göteborg, Landskrona, Lund, Kristianstad samt Visby. Och nu letar man efter ytterligare franchisetagare som kan öppna nya RoyalDesign-butiker runt om i landet.

– Vi räknar med att öppna ytterligare 10-15 nya butiker redan 2014. Vi söker nu fler duktiga entreprenörer som kanske har butiker redan idag inom vår bransch men som vill ta del av alla fördelar med ett RoyalDesign-koncept.

 
Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se