Shopic trycker nämligen mycket hårt på att deras e-handelsplattform är flexibel och kan skräddarsys efter e-handlarnas behov. Några e-handlare som använder den nya plattformen är Hemfoder.se med Banger Internet Group i ryggen samt Egostore.se och Wewalkers.se.
Kreationsbyrån skall som sagt även ha Lekmer.se som kund men detta gäller inte plattformen utan endast utvecklingen av deras gränssnitt. Något vi tycker reflekteras lite i den nya plattformen, i alla fall i referensbutikerna.
Marc Palmefjord på Hemfoder.se, som nyligen förvärvades av Banger Internet Group, har följande att säga om den nya plattformen:
- Ett snyggt, enkelt och snabbrörligt system som på kort tid har hjälpt oss särskilja oss från våra konkurrenter.
Herbert Cuba Garcia är VD på Kreationsbyrån och han tror att de med Shopic kan sno marknadsandelar från de mer etablerade plattformarna:
- Vi är oerhört nöjda över att äntligen, efter år av hårt arbete, kunna lansera denna produkt till våra kunder. Vi har under våra år som webbyrå upptäckt att e-handlare har väldigt olika behov för sin e-handel. Tyvärr är många e-handelssystem inte tillräckligt flexibla för att lösa detta på ett smidigt och lönsamt sätt. Shopic är ett lättanvänt, flexibelt och kostnadseffektivt system.
Om de lyckas ta andelar på en allt mer konkurrenssatt plattformsmarknad får tiden utvisa. Men gällande flexibiliteten har de förmodligen rätt då även Jetshop nyligen lanserat ett nytt system, Generation X, som ska vara mycket enkelt att modifiera.
Källa: press