Husdjurskedjan och e-handlaren Zoo.se fortsätter att expandera i snabb takt. Omsättningen har ökat stadigt de senaste åren och landade på 153 miljoner kronor i fjol.
Nu köper kedjan konkurrenten Djurmagnetens butiker i Umeå, Örnsköldsvik, Piteå och Haparanda.
Vi är stolta över den tillväxt bolaget har. Vårt mål är att finnas tillgängliga i hela Sverige och dessutom ha en av Nordens bästa e-handelserbjudanden. Expansionen i Norrland ser vi som ett otroligt viktigt steg i rätt riktning, kommenterar Christer Åberg, arbetande styrelseordförande på Zoo.se.
Enligt Christer Åberg har kedjan haft stora framgångar under pandemin, då allt fler skaffat husdjur. Det har i sin tur lett till en ökad efterfrågan på foder och djurtillbehör. Antalet nyregistrerade hundar har exempelvis vuxit med 16 procent senaste året.
Vi ser en stor potential i att växa ännu snabbare tillsammans under det gemensamma varumärkesnamnet Zoo.se. Dels i befintliga butiker, men även etablera ytterligare butiker när rätt möjligheter ges, kommenterar, Linn Olofsson, vd på Djurmagneten