På hemsidan ser man en sex minuter lång film där en guldfärgad högklackad sko åker ballong upp i rymden. Mycket förtrollande, men också mycket förvirrande.
Ett hack week-projekt
Vi hörde av oss till svenska landschefen, Andreas Bränd, på Zalando för att fråga vad Thespaceshoe.com egentligen handlar om.
– Det var ett projekt som startades vid vår senaste "hack week". Där många grupper gör massa olika projekt, både för utveckling och som senare kanske kommer användas live på olika sätt, eller lite för kul och skapa lite snack runt det. Vi är över 700 som arbetar med utvecklingen på Zalando och vi ser oss som ett "tech" företag", meddelar Andreas.
Så inga skor i rymden?
Lite besvikna undrar vi såklart om Zalando inte egentligen håller på att försöka utmanövrera Amazons drönare med något helt nytt, skor i rymden.
– Jo, vi utvärderar för tillfället möjligheterna för nya logistiklösningar men viktigast är att våra kunder är nöjda med vår service, säger Andreas med ett leende.