Nätmodejätten Zalando breder ut sig allt mer i den fysiska världen. I förra veckan öppnades den tionde Zalando outlet-butiken i Tyskland och ytterligare fyra butiker är redan inplanerade.
Den här gången har dock butikssortimentet breddats. Zalandos Beauty-kategori har fått en egen avdelning i den senaste butiken i Ulm Sedelhöfe, i delstaten Baden-Württemberg i Tyskland.
LÄS ÄVEN: Nätmodejätten storsatsar på butiker – ny superoutlet på gång
Den nya butiken är 1 600 kvadratmeter stor, har två våningar och har fyllts på med cirka 20 000 produkter från 500 olika varumärken.
Vår Zalando Outlet-butik i Ulm är speciell för oss på många sätt. Det är vår tionde butik i Tyskland och den första butiken som öppnar i Sedelhöfe. Vi ser fram emot feedback från våra Ulm-kunder, säger Dorothee Schönfeld, chef för Zalando Outlets, i ett pressmeddelande.
Zalando öppnar sin tionde butik mitt i en pandemi. Men det ser man inte som något hinder. Företaget framför att man följt alla säkerhetsanvisningar gällande sociala distans- och hygienbestämmelser.
Vi har golvmarkeringar i och runt butiken, desinfektionsmedel vid ingången, obligatoriska masker för kunder och anställda, och ett begränsat antal på 150 kunder i taget inne i butiken.
LÄS ÄVEN: Efter massiva klädbränningen – så gör modejättarna i dag
Sedan tidigare har nätmodejätten outletbutiker i Berlin, Frankfurt, Köln, Hamburg, Leipzig, Münster, Stuttgart, Hannover och Mannheim. Under 2020 kommer fyra butiker att öppnas i Constance, München, Nürnberg och Düsseldorf.