Det gamla Internetbolaget Yahoo fortsätter att köpa upp andra bolag i jakten på att hålla sig relevant i den nya eran av nätet. En era som förstås innehåller en hel del e-handel.
Nu meddelar Yahoo att man köper Polyvore. Ett socialt shoppingnätverk som skickar vidare användare till olika nätbutiker.
Förra året rapporterade vi att Polyvore var det sociala nätverk som genererade största genomsnittliga order till e-handlare, enligt en undersökning.
Köpstarka medlemmar
Polyvore ska alltså vara duktiga på att få spinn på produkterna som medlemmarna listar och att driva köpstark trafik till e-handlare. Nätverket hade över 20 miljoner användare 2012.
Köpet är förstås ett sätt för Yahoo att doppa tårna i e-handel och man kommer integrera produkten i företagets olika tjänster, bland annat sina digitala magasin.
- Kombinationen av Yahoos branschledande digitala innehåll med Polyvore expertis inom community och handel har stor potential. Vi är stolta över att Polyvore nu blir en del av Yahoo, säger Simon Khalaf, SVP för Yahoos Publisher Products.
Köpesumman är inte officiell men bolaget har tidigare tagit in 22 miljoner dollar av flera investerare, som nu alltså köps ut.
Foto: Polyvore