Sökveteranen Yahoo meddelar att man gör en nysatsning på sin e-handelsplattform, Yahoo Stores, som lanserades för 16 år sedan. Den nya plattformen ska dock vara helt omgjord och främst inriktar man sig på mindre företag med idéen att det ska vara enkelt att börja sälja på nätet.
– Vi har tagit allt det bästa av det vi har lärt oss från våra miljoner kunder under de senaste 16 åren, och tillämpat det på Yahoo Stores för att ge småföretagare ett mer kraftfullt, strömlinjeformat och vackert sätt att förvandla sina idéer till ett företag, säger Amit Kumar, chef för Yahoo Small Business.
Gratis mallar
Kumar säger samtidigt att även om plattformen är kraftfull med många möjligheter, så kan nätbutiken vara redo att ta emot beställningar inom två minuter, och ska då inkludera en säker betalningshantering med betalkort eller PayPal. För tillfället kör Yahoo en kampanj där man bjuder på installationskonstnaden och erbjuder rabatterade månadskostnader.
För den som är intresserad finns det tre olika paket att välja mellan beroende på företagets storlek, omsättning och krav på e-handelslösningen. Användare ska också kunna välja mellan olika teman och mallar, även för mobila enheter. Vi gissar dock att den primära marknaden är USA i dagsläget.
Källa: IBN Live