Sedan tidigare har XXL märkena Stormberg, Pilago och MacKenzie.
Namnet "Bounce" är inspirerat av rörelse, energi och uthållighet och reflekterar varumärkets vision om att göra träning tillgänglig för fler, skriver företaget.
Priset framhävs som ett centralt argument, där företaget betonar att man ska få hög kvalitet för pengarna utan att det blir för kostsamt. Målet är att märket ska vara tillgängligt för fler.
Bounce är en spännande nyhet i vår portfölj, utvecklad för att ge kvinnor funktionella och stiliga träningskläder till ett pris som alla har råd med, säger Elin Nilsson.
Den första kollektionen ska passa aktiviteter som yoga, styrketräning, löpning och vardaglig fysisk aktivitet. Kollektionen inkluderar bland annat tights, träningsbyxor, jackor och tröjor och sport-BH:ar.
Som försäljningschef på XXL har jag använt mina insikter om kundernas behov och marknadstrender för att utveckla Bounce. Genom noggrann analys av försäljningsdata och värdefull kundfeedback har vi skapat ett sortiment som möter efterfrågan på attraktiva och prisvärda träningskläder för kvinnor, säger Elin Nilsson.