ANNONS

XXL lanserar nytt varumärke - "kommer att bli en succé"

Elin Nilsson, försäljningschef för XXL i Sverige
Ökat 34 procent.

Sportjätten XXL släpper ett nytt träningsmärke för kvinnor: Bounce. Satsningen är en del av strategin "Reset & Rethink", där man ska lägga mer fokus på egna varumärken.

LÄS ÄVEN: Ägarbråket är över - det blir ingen granskning

XXL rapporterar att det ökade fokuset på egna varumärken redan har burit frukt: Omsättningen från dessa inom textilsegmentet steg med 34 procent under tredje kvartalet 2024 jämfört med motsvarande period föregående år.

Med Bounce visar vi verkligen att vi satsar på kvinnan, och vi är övertygade om att detta kommer att bli en succé bland våra kunder och stärka vår position inom egna varumärken, säger Elin Nilsson, försäljningschef för XXL i Sverige, har haft en central roll i utvecklingen av den nya produktserien.

ANNONS

Sedan tidigare har XXL märkena Stormberg, Pilago och MacKenzie.

Namnet "Bounce" är inspirerat av rörelse, energi och uthållighet och reflekterar varumärkets vision om att göra träning tillgänglig för fler, skriver företaget.

Priset framhävs som ett centralt argument, där företaget betonar att man ska få hög kvalitet för pengarna utan att det blir för kostsamt. Målet är att märket ska vara tillgängligt för fler.
Bounce är en spännande nyhet i vår portfölj, utvecklad för att ge kvinnor funktionella och stiliga träningskläder till ett pris som alla har råd med, säger Elin Nilsson.

Den första kollektionen ska passa aktiviteter som yoga, styrketräning, löpning och vardaglig fysisk aktivitet. Kollektionen inkluderar bland annat tights, träningsbyxor, jackor och tröjor och sport-BH:ar.

Som försäljningschef på XXL har jag använt mina insikter om kundernas behov och marknadstrender för att utveckla Bounce. Genom noggrann analys av försäljningsdata och värdefull kundfeedback har vi skapat ett sortiment som möter efterfrågan på attraktiva och prisvärda träningskläder för kvinnor, säger Elin Nilsson.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se