Byggprojekt, heminredning och fixande i trädgården. Det är några av de saker som svenskarna har sysselsatt sig med sedan coronakrisen intog landet. Vi på Ehandel har kunnat berätta om kraftiga ökningar hos flera företag, till exempel ökade BHG Group, tidigare Bygghemma-gruppen, sin omsättning med över en miljard kronor under ett enda kvartal.
LÄS ÄVEN: Exceptionell tillväxt för DIY-jätten på nätet - 2,7 miljarder i Q2
Nu kan vi berätta att e-handeln Wexthuset gjorde en rejäl försäljningsökning redan förra året och att företaget alltså av allt att döma var på tårna även när viruset slog till.
Under 2019 nådde man en omsättning på 27,8 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 18,5 miljoner året innan. Resultatet backade dock samtidigt från minus 2,6 till minus 6,5 miljoner kronor.
Omsättningen ökade med 50 procent mot 2018. Efter ett något svagare 2018 ett av de starkare åren med en omsättning på över 27 miljoner kronor. Resultatet tyngs av en engångspost på 3,6 miljoner kronor relaterat till en omfördelning inom koncernen, kommenterar e-handelsföretaget i sin årsredovisning.