Modekoncernen Venue Retail Group, med Accent, Morris och Rizzo i sin portfölj, har duckat för konkurs och nyligen tagit sig ur en rekonstruktion. Så sent som igår presenterade bolaget även siffrorna för sitt fjärde kvartal, där både omsättning och resultat störtdök.
LÄS ÄVEN: Mardrömssiffror för modekoncernen: ”Extremt tufft”
Nu meddelar bolaget att man trots alla motgångar har investerat i ett nytt butikskoncept. I måndags öppnade Rizzo sin fjärde pilotbutik, som hamnade i Fältöversten i Stockholm.
Venue Retail Group började att öppna nya butiker under juni månad i år. Idag har man alltså totalt fyra nya konceptbutiker. De tre första ligger i Stockholm på Drottninggatan, i Täby Centrum samt i Jönköping City.
Det är otroligt roligt att se och höra den positiva responsen från våra kunder kring det nya konceptet och att vi från dag ett slår alla möjliga rekord! Det bevisar att vi har något spännande på gång, säger Lars Fins, vd för Venue Retail Group, i ett pressmeddelande.
Det nya konceptet innebär ett bredare sortiment inom skor, klockor, väskor och smycken. Man har även tagit in en hel ny produktkategori och fyllt på hyllorna med bland annat högtalare och hörlurar från Urbanears. Butiken, både e-handeln och det fysiska konceptet, har fått en ny färgsättning och paketering.
Nu när vi kan lägga rekonstruktionen bakom oss ser vi fram emot och utvärdera våra pilotbutiker och utifrån kundernas respons fortsätta utveckla ett vinnande koncept som kommer göra Venue Retail Group till ett lönsamt bolag inom två år, avslutar Lars Fins.