ANNONS

Virtuella butiker prisade pÄ E-handelsmÀssa

Virtuella butiker prisade pÄ E-handelsmÀssa

City Gross satsning pÄ digitala butiker verkar gÄ hem hos konsumenterna. Besökarna pÄ e-commerce mÀssan i Kista röstade nÀmligen fram den virtuella butiken, som Virtual Stores utvecklat i samarbete med dagligvarukedjan, som den mest anvÀndbara nyheten 2014.

ANNONS

I somras lanserade City Gross, i samarbete med Virtual Stores, en digital butik dÀr kunder kan handla pÄ interaktiva virtuella skÀrmvÀggar, och betala med hjÀlp av sina smarta telefoner.

Den första butiken placerades i Kista science tower och det faktum att vÀggarna Àr uppkopplade mot nÀtet gör det Àven möjligt att fjÀrrstyra innehÄllet och skrÀddarsy det pÄ distans.

Tanken med de virtuella butikerna Àr att de kan placeras i sÄvÀl offentliga miljöer dÀr konsumenter naturligt rör sig och i traditionella butiker.

– Det senare förvĂ€ntas pĂ„verka hur dagligvarubutiker ser ut framöver, eftersom deras ytor kraftigt kan minskas nĂ€r till exempel utrymmeskrĂ€vande specialvaror istĂ€llet kan erbjudas i den virtuella butiken, skriver City Gross i ett pressmeddelande.

Bredare satsning pÄ gÄng

Nu har tilltaget prisats nÀr besökare pÄ mÀssan, e-commerce, i Kista röstade fram den virtuella butiken som den mest anvÀndbara nyheten 2014.

– Vi Ă€r glada över den positiva respons vi fĂ„tt pĂ„ vĂ„r virtuella butik. Förra Ă„ret placerade vi ut ett antal virtuella pilotbutiker i bĂ„da allmĂ€nna miljöer och i butiksmiljö. Nu förbereder vi utifrĂ„n erfarenheterna frĂ„n dem en bredare utrullning under hösten, samtidigt som vi diskuterar med andra kedjor som Ă€r intresserade av att fĂ„ tillgĂ„ng till vĂ„r virtuella lösning, sĂ€ger Carl-Mikael Bergendahl, affĂ€rsomrĂ„desansvarig e-handel pĂ„ Bergendahls Food, som Ă€ger och driver City Gross-kedjan.

KĂ€lla: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se