ANNONS

Vinsten ökar med över 1000 procent - här är Aim'ns superår

Robin Mostacero, vd för Aim'n
Satsar globalt med nya samarbeten.

Aim'n, modevarumärket inom träning, har stängt ett mycket framgångsrikt räkenskapsår - av bokslutet för 2023 att döma.

Omsättningen ökade med 28 procent och landar på 355,5 miljoner kronor. Men det är främst vinsten som flugit iväg. Rörelseresultatet har nämligen ökat med över 1 000 procent. Från 1,4 miljoner kronor under 2022, till 17,7 miljoner i fjol.

ANNONS

Året 2023 har varit ett starkt år med god tillväxt där vi haft fokus på expansion inom våra befintliga marknader. Detta har resulterat i en stadig ökning av vår marknadsandel. Vi är stolta över att kunna rapporter en god lönsamhet under året, vilket är ett tydligt tecken på att våra affärsstrategier fungerar effektivt, skriver vd:n Robin Mostacero i rapporten.

Planen för 2024 är att fortsätta växa på befintliga marknader men även nya, skiver företaget.

Aim'n kommer att fortsätta etablera nya försäljningskanaler för att på så sätt nå ut till ännu fler kunder världen över.

Vägen dit stavas "stora samarbeten" med välkända profiler. I Sverige har företaget tidigare haft influencern Bianca Ingrosso om ambassadör, och internationellt har man jobbat med bland annat Jennifer Lopez.

Aim'ns moderbolag, som siffrorna ovan avser, är Aim Apparel AB. Det bedrivs i Sverige med en filial i Norge. Bolaget driver e-handel och fysiska butiker i Europa.

Företaget har även två helägda dotterbolag, Aim High Fastighet AB och Aim'n Ltd. Den förstnämnda avser att förvalta fastigheter, och äger lagret och huvudkontoret i Getinge. Det andra bolaget sköter e-handel och butiker på Nya Zeeland, där man når kunder i Oceanien.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se