Efter en tuff pandemiperiod kan influencer-systrarna Cryssanthander konstatera att det senaste räkenskapsåret bjöd på en något lättare stämning. Det gemensamma bolaget Creative Social Club AB, som fakturerar för duons influencerverksamhet samt driver e-handelsbutik där de säljer egen merch, har nämligen precis släppt färska siffror.
Enligt den senaste årsrapporten, som sträcker sig till sista juni 2021, har resultatet nämligen förbättrats med nära 30 000 kronor. Man ligger fortfarande på förlust, men man har gått från tidigare minus 42 000 kronor till nu minus 13 000 kronor.
Omsättningen har dock minskat med cirka 8 procent och ligger nu på 527 000 kronor. Något som företaget menar är en effekt av den kvarvarande pandemin.
Vi har särkilt beaktat hur effekterna av Covid-19-utbrottet påverkar bolaget under räkenskapsåret. I denna bedömning har vi kommit fram till att bolaget är påverkat vilket återspeglas i den finansiella rapporteringen, skriver man i rapporten.