För ett par år sedan slog Bikester tillsammans med systerbutiken Addnature upp portarna till en helt ny fysisk butik i centrala Stockholm. Satsningen, som frontades av artisten Petter, gjordes så småningom om till en butik för bara outdoor-produkter, det vill säga Addnature.
LÄS ÄVEN: Addnature och Bikester öppnar gemensam butik
Nu har turen kommit till Bikester att också få en egen butiksyta. Företaget kommer i dag att öppna en 725 kvadratmeter stor butik vid Sickla Köpkvarter i Stockholm. Satsningen beskrivs av bolaget som "ett naturligt nästa steg i bolagets omnichannel-strategi".
Vårt mål är att göra Bikester till det självklara förstahandsvalet inom cyklar och tillbehör i Norden. Genom att vara tillgängliga både online och fysiskt på plats i vår butik samt genom våra servicepartners ute i landet, kan vi nu bättre än någonsin erbjuda personlig service och konsultation till hela vår kundkrets, säger Niklas Lindholm, Retail Manager på Bikesters ägarbolag Internetstores, i ett pressmeddelande.
"Vill öka vår internationella närvaro"
Bikesters butik är tänkt som ett led i ambitionen att vara tillgänglig där kunderna finns, det vill säga både fysiskt och digitalt. Företaget kommer att satsa stort på service. Det ska till exempel gå att e-handla en cykel med leverans till butiken, där kunden kan få den monterad innan upphämtning. Det ska också finnas en cykelverkstad på plats i butiken.
För Internetstores är Bikesters Stockholmsbutik en central del av bolagets nordiska expansion.
Att öppna en butik i Stockholm är en viktig del i vår internationella marknadsstrategi. Vi vill öka vår internationella närvaro genom betydande investeringar i den nordiska marknaden för att vara nära kunderna och samtidigt utgöra en pålitlig partner för nordiska cyklister, säger Anders Munk, internationaliseringschef på Internetstores.