IgƄr, tisdag, gjorde Bubbleroom sin debut pƄ bƶrsen. Modehandlaren gjorde dƤrmed ett stort antal e-handelskollegor sƤllskap. En efterlƤngtad stund efter alla fƶrberedelser och samtidigt starten pƄ nƄgot nytt.
Hur kƤnns det att Bubbleroom nu Ƥr ett bƶrsbolag och att du Ƥr bƶrs-vd?
LƤttnad att processen med transaktionen nu Ƥr avslutad och att jag Ƅterigen fƄr mer tid att fokusera pƄ vƄr verksamhet, och i synnerhet vƄr kund, sƤger Ville Kangasmuukko Nordstrƶm, vd pƄ Bubbleroom, till Ehandel och fortsƤtter:
KƤnslan att vara bƶrs-vd kƤnns inte annorlunda jƤmfƶrt med tidigare. Dock har jag ett regulatoriskt regelverk att fƶrhƄlla mig till, sƄ det Ƥr helt nytt fƶr min del.
Hur mycket fƶljde du aktiekursen under premiƤren?
Fƶrsta timmarna var det spƤnnande att fƶlja kursutvecklingen. Sen valde jag att fira dagen tillsammans med mitt team.
NƄgon omedelbar rusning blev det dock inte fƶr Bubbleroom i samband med premiƤren. Aktien handlades lƤnge runt introduktionspriset, men nƤr handeln avslutades fƶr dagen sƄ hade den utvecklats i positiv riktning. En inledning som bolaget Ƥr nƶjda med.
Vi Ƥr vƤldigt nƶjda med utvecklingen efter fƶrsta dagen, aktien steg med 8,3 procent efter fƶrsta dagen. Det gƤller dock att inte stirra pƄ kursen pƄ kort sikt utan fortsƤtta stƤrka vƄrt kunderbjudande, accelerera vƄr geografiska expansion och ƶka graden av dataanvƤndande, som pƄ lƄngsikt kommer stƤrka oss som bolag, sƤger Ville Kangasmuukko Nordstrƶm.