Idag har Revive Retail cirka 300 registrerade kunder och samarbetar med aktörer som Scouterna, Bröllopsbruket och EkoLeko. Med investeringen från Draknästet ska Revive Retail växa i Sverige och sedan i Norden. Planen är även att på sikt växa globalt.
Ehandel kontaktade vd:n och medgrundaren Karin Rehnberg för att höra hur tankarna går.
Vilka blir era närmsta to-do:s nu efter investeringen?
Nu är det fullt fokus på att gå till marknaden. Vi har en bra produkt och nöjda kunder, men det är en ny produkt och vi behöver visa marknaden att det finns en lösning på problemet att enkelt komma igång med secondhand.
Vill du utveckla?
Konkret betyder det att vi på vår närmsta to-do-lista är att utveckla våra försäljningskanaler, arbeta med marknadsföring och såklart produktutveckla vårt erbjudande.
När tror ni att ni realistiskt kommer att gå globalt?
Vi är en startup och jobbar hela tiden iterativt och kunddrivet. Vi vill först säkra vår hemmamarknad, men vi ser att partners vi pratar med efterfrågar en global lösning. Tentativt ser vi att vi kommer att ta det till Norden under nästa år, och året efter det vidare till Europa.