Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

VD-byte hos e-handlaren - efter jätteförlusten: "Spännande tid"

PS of Sweden vill hoppa högt igen
Nu väntar en nyemission för att få ordning på affären.
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

E-handlaren PS of Sweden har gjort sig ett namn på att sälja utrustning och tillbehör för ryttare. Det grundades av Karin Bjärle och steg snabbt och lönsamt på den svenska e-handelshimlen.

Under 2022 blev det dock en förlust, men det var också första gången man passerade 100 miljoner kronor i omsättning. I samma veva såldes bolaget till Eequity.

Därefter har det gått desto tyngre. Under 2023 backade omsättningen till 99,7 miljoner och det samtidigt som förlusten rusade till -43,6 miljoner kronor.

ANNONS

Och nu står det klart att det blir en förändring på vd-posten. Ut går Per Eriksson och in i rollen kliver nuvarande marknadschefen Madeleine Munkhammar, rapporterar Breakit.

Jag är verkligen stolt och entusiastisk över att få leda PS of Sweden in i nästa fas av vår tillväxt. Det är en spännande tid för bolaget, och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med vårt nya starka team som jag har varit med att bygga upp och att fortsätta bygga på den starka grund som vi nu har lagt, säger hon i en kommentar till sajten.

Hon berättar att det främsta fokuset inledningsvis handlar om den nyemission bolaget startat för att säkra såväl driften, som att få igång tillväxten igen.

Vi har nu en affärsmodell som är bättre anpassad för lönsam tillväxt och internationell expansion. Mitt fokus kommer att vara att kapitalisera på dessa förändringar och säkerställa att vi snabbt ser positiva resultat av det arbete som har gjorts, säger Madeleine Munkhammar.

Dela artikeln: