Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Väskhandlaren tappar 30 miljoner – "unik position"

Vd:n Jonas Stille
Rizzo/Pressbilder
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Avyttrat ett antal butiker".

ANNONS

Rizzo har som bekant haft det tufft länge och har flera rekonstruktioner i bagaget.

Nu är delårsrapporten från perioden september till november här. Och koncernens nettoomsättning uppgick till 48,5 miljoner kronor (78,5), det var en försämring med exakt -30 miljoner.

Resultatet efter skatt landade på -32,6 miljoner, vilken var en liten förbättring från året innan då den låg på -39 miljoner.

Bolaget har under kvartalet avyttrat ett antal butiker i Sverige och Norge samt även avyttrat varumärkena DonDonna och Handskmakarn. Bägge aktiviteterna har varit nödvändiga för att säkra bolagets överlevnad men har även tjänat syftet att renodla bolaget och förenkla dess struktur och därmed strategi framåt, skriver vd:n Jonas Stille i rapporten.

Nu försöker Rizzo-gruppen återigen att få in mer pengar via en nyemission. Men det framgår inte hur mycket pengar man ska ta in den här gången.

Jag och mina kollegor fortsätter nu med hjälp av energin från arbetet med nyemissionen med vår plan för att Rizzo Group med sin unika position och sina lojala medarbetare långsiktigt skall bli ett lönsamt bolag.

Dela artikeln: