ANNONS

Värvar från konkurrenten i jakten på e-handelskunderna: "Ovärderlig"

Alexander Knutsson, ny Chief Digital Officer på Jaktia
Foto: Press

"Extremt spännande tid att ansluta".

ANNONS

Jaktia, en av Nordens ledande franchisekedjor inom jakt- och fiskeutrustning, fyller på i draglådan. Och man gör det genom att veva in en gammelgädda i branschen i form av Alexander Knutsson, som nu ikläder sig rollen som ny chief digital officer.

LÄS ÄVEN: Två stora kedjor går samman – bildar jätte: ”Starten på en ny era”

Alexander kommer närmast från Söder Sportfiske där han som Head of e-commerce har varit en starkt bidragande del till e-handlarens framfart online de senaste åren.

Det är en extremt spännande tid att ansluta sig till Jaktia, och jag ser mycket fram emot att komma igång med detta och arbeta tillsammans med teamet för att ta våra digitala initiativ till nästa nivå, säger Alexander Knutsson.

Digital transformation

Jaktia har i dagsläget 37 butiker i Sverige och säger sig nu ha planer på att inleda en större digital transformation. Och här är tanken att Alexanders bakgrund inom digital handel, både i Sverige och ute i Europa, ska komma väl till pass.

Vi är övertygade om att Alexanders erfarenhet och ledarskap kommer att vara en ovärderlig tillgång för Jaktia när vi fortsätter att expandera vår digitala närvaro och möta våra kunders föränderliga behov, säger Christiaan Winckel, CTO på Jaktia.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se