2019 har varit ett mycket händelserikt år. Inte bara för e-handeln i stort utan även för oss här på Ehandel. Vi har fått en ny grafisk profil, en ny gemensam sajt för alla nordiska länder och flera nya medarbetare. Detta har i samband med e-handelns allt högre relevans i samhället lett till många nya trafikrekord på vår sajt. Bara årets toppnyheter har lockat hundratusentals läsare.
Vi ser att historier om framgångsrika e-handlare, logistikproblem och leverantörsskiften fortsätter att locka läsarna. Men topplistans stora nyhet för i år är nog att e-handlarnas insatser på hållbarhetsområdet intresserar betydligt mer än tidigare. Det blir intressant att följa vilka ämnen som kommer att dominera bland nyheterna år 2020, kommenterar Ehandels chefredaktör Johanna Allhorn nyhetsåret som gått.
God Jul och fortsatt trevlig läsning på alla våra nyhetssajter!
#1
Boozt slänger ut kunder som returnerar: ”Känner mig straffad”
Anders Enevoldsen, Head of Investor Relations och Corporate Communications på Boozt, kommenterar årets förstaplats bland populära e-handelsnyheter:
Vi tror att det "orättvisa" sätt som en del använder vår service på ställer till problem och är en utmaning för många e-handlare, och att många precis som vi har sett en explosiv ökning i det här beteendet det senaste året. Intresset är stort för att läsa om hur vi har hanterat de kunder som "utnyttjar" systemet eftersom det går ut över den service man kan leverera till andra kunder, kommentar han och tillägger:
Och som en större spelare tar vi gärna på oss ansvaret för att vara med och utveckla hur man kan handla online på ett schysst sätt, både för företaget och miljön.