"Jag har aldrig handlat något på nätet, jag tillhör väl den generationen möjligtvis", sa statsministern Stefan Löfven nyligen i en intervju med SVT. Detta har upprört flera och inte minst en rad e-handlare och e-handelsleverantörer.
En våg artiklar, inlägg på sociala medier och kampanjer har uppdagats efter statsministerns uttalande. Så sent som i morse skrev vi om Lykos guide, till Stefan Löfven, om hur man genomför ett onlineköp. Samt nätapoteket Meds nya telefonapotek som riktar sig till personer med "sämre digitala kunskaper".
LÄS ÄVEN: E-handeln till Stefan Löfven: ”Kan personligen erbjuda support”
Nu har även herrmodebutiken GrandFrank.se tagit fram en kampanj för att uppmuntra Stefan Löfven, och andra personer som aldrig handlat på nätet, att börja sin e-handelsresa.
Idag gick vår statsminister Stefan Löfven ut med att han aldrig handlat online. Detta är för mig helt otroligt, men kanske inte allt för ovanligt, skriver Sebastian Tomic, vd på Grand Frank, i ett inlägg på LinkedIn.
Därför lanserar nu Grand Frank kampanjen "Don't be like Stefan". Med rabattkoden STEFAN får alla 10 procent på sitt nästa köp på Grandfrank.se.
Sebastian Tomic sträcker även ut en hjälpande hand till Stefan Löfven och erbjuder en personlig vägledning till ett första e-handelsköp.
Vi erbjuder Stefan även hjälp med sitt första köp online. Han är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst eller mig direkt, ifall han behöver ledas igenom processen av ett onlineköp. #dontbelikestefan
MISSA INTE UPPFÖLJNINGEN: Stefan-kampanjen drogs tillbaka: ”Väntade mig inte sådan spridning”