E-handelsleverantören Vaimo köper upp den svenska leverantören Notitium. Det meddelar Vaimo i ett pressmeddelande nu på förmiddagen.
Notitium är specialiserade på så kallade PIM-lösningar. PIM står för Product Information Management och är innebär alltså hantering av produktinformation. Vaimo är en Magentopartner och fokuserar på strategiska omnikanallösningar, vilket man nu hoppas bli ännu bättre på.
Förbättrar omnikanal-erbjudandet
Förvärvet innebär att Vaimo nu kommer att kunna erbjuda PIM-lösningar från både inRiver och Akeneo.
- Att förvärva Notitium är ett viktigt strategiskt steg som innebär att vi ytterligare utökar och förbättrar vårt omnikanal-erbjudande gentemot våra befintliga och potentiella kunder inom B2B och B2C, såväl i Sverige som i övriga världen. Våra lösningar kan implementeras separat, eller som en del av en e-handelslösning på Magento Commerce-plattformen, säger Vaimos VD David Holender i pressmeddelandet.
Speciallösningar för livsmedelshandeln
Ett av syftena med förvärvet är att Vaimo ska kunna bredda sitt erbjudande globalt och detta tror även Notitium att de nu kommer att kunna bidra till.
- Notitium har i över sex år uteslutande fokuserat på att leverera IT-lösningar för hantering av. Vår långa erfarenhet och stora kompetens inom produktinformation, kommunikationsstrategi och multikanalpublicering, kompletterar Vaimos expertis på området. Vi har arbetat med en mängd olika branscher och har utvecklat specialanpassade PIM-lösningar för livsmedelsföretag och handeln. Vi ser fram emot att bli en del av Vaimos globala team, som består av drygt 300 e-handelsexperter, säger Notitiums VD Magnus Bengtsson.
LÄS ÄVEN: