Det svenskgrundade internationella e-handelsföretaget Tanrevel, som säljer spraytanprodukter för hemmabruk, ökade omsättningen med över 1600 procent i fjol.
2019 var bolagets andra verksamma år. Tanrevels hemlighet kan antas vara en hård satsning på influencer marketing eftersom många stora svenska influencers, som bland andra Bianca Ingrosso, Rebecca Stella, Janni Delér, Kenza, Petra Tungården, Linn Ahlborg och Sanna Jörnvik, ofta visar upp företagets produkter.
Under 2019 landade försäljningen på 11,8 miljoner kronor, samtidigt som man vände från förlust till vinst. Rörelseresultatet (EBIT) gick från minus 313 000 kronor under 2018, till plus 77 000 kronor förra året.
Nu, strax innan räkenskapsåret 2020 ska stängas, slår Tanrevel ett nytt rekord.
I dagarna fick influencern Bianca Ingrosso visa upp företagets nyaste produkt i sina kanaler, innan företaget själv började med egen marknadsföring. Detta resulterade i att sajten kraschade och artikeln sålde slut direkt.
Bianca Ingrosso smygstartade lanseringen av vår nya produkt Tanrevel Mousse och kraschade vår hemsida! Inte nog med att hemsidan kraschade, moussen sålde slut på bara några timmar, skriver Tanrevel i ett mejlutskick.
Ehandel söker Tanrevel för kommentar.