Retail and Brands, som ligger bakom märken som Brothers och Polarn o. Pyret samt den nystartade e-handeln Manofakind.se, presenterar i dag sina siffror för årets andra kvartal, som för företagets del tog slut den 28 februari.
Under december, januari och februari har bolagets försäljning ökat med drygt tre procent till 590 miljoner kronor. Samtidigt ökade rörelseresultatet till 11 miljoner kronor.
Retail and brands, eller RNB som bolaget brukar kallas, är försiktiga med att gå in på specifika siffror för sin e-handelsverksamhet, men konstaterar ändå i sin rapport att e-handeln har ökat.
- E-handeln i alla länder växer med stora tillväxttal. Förnyelsen av sortimentet är under genomförande och i kombination med ett effektivare inköpsarbete kommer detta att successivt ge positiva effekter under innevarande verksamhetsår, skriver Retail and Brands VD Magnus Håkansson angående Polarn o. Pyret i rapporten.
E-handeln ska bidra till tillväxt
För året hittills har Retail and Brands ökat sin omsättning med fyra procent till knappt 1,18 miljarder kronor, och samtidigt fått resultatet att växa från 30 till till 57 miljoner. I en presentation om rapporten som hölls i morse lyftes ett fortsatt fokus på digital kommunikation, och en hög andel e-handel, fram som några av de viktigaste målen för fortsatt tillväxt.
- Den tidigare bedömningen om en fortsatt stark utveckling för koncernen de kommande kvartalen kvarstår, konstaterar Magnus Håkansson.