ANNONS

Uppåt för mathandeln på nätet i november: "Stabilt"

Online-handeln med mat ökade
Svensk Dagligvaruhandel/Pressbild

Hemleveranserna ökade.

ANNONS

Hur gick det med matförsäljningen i november? Jo, den ökade med 5 procent, jämfört med motsvarande månad i fjol. Det visar Svensk Dagligvaruhandels Dagligvaruindex.

Försäljningsutvecklingen hade en något lägre tillväxttakt i november än under årets tidigare månader. Hushållens konsumtionsnivå börjar anpassa sig till det nya ekonomiska läget, kommenterar Karin Brynell, vd på Svensk Dagligvaruhandel.

Försäljningen i fysiska butiker ökade med 5,1 procent, medan e-handeln växte med 3,1 procent. Hemleveranser var upp med 3,9 procent och upphämtning i butik med 1,9 procent. E-handelns andel av dagligvaruförsäljningen landade på 4,5 procent.

Försäljningen i e-handeln fortsatte i november att utvecklas stabilt, avslutar Karin Brynell.

ANNONS
David Gustavsson
david@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.