E-handlaren Skincity har sedan starten 2011 lyft fram sitt hudtest och kundtjänsten med hudterapeuter som sina främsta konkurrensfördelar. Nu ska konceptet byggas ut med så kallade pop up-tester som är säörskilt anpassade efter en viss säsong. Först ut är Soltestet som förhoppningsvis ska underlätta kundernas köp av solskydds- och after sun-produkter samt brun-utan-sol.
- Idag lanserar vi vårt första pop up-test med fokus på sol. Vårt soltest ska hjälpa kunderna att välja rätt solcremer och brun utan sol för sin hudtyp och sina behov, säger Annica Forsgren, hudterapeut och medgrundare av Skincity.se.
"Helt unikt i sitt slag"
I soltestet får besökaren svara på tolv frågor om bland annat livsstil och hudtyp och får sedan ett skräddarsytt svar med särskilt utvalda produktrekomendationer. Testet är enligt Skincity exklusivt för den svenska e-handlaren.
- Vårt hudtest och de nya pop up-testen vi kommer arbeta med skulle jag säga är helt unikt i sitt slag. Jag har inte hittat någon motsvarighet i hela världen. Dessutom är det helt kostnadsfritt för kunden, säger Annica Forsgren.
Soltestet finns kvar på Skincitys sida under några veckor och tas sedan bort. När nästa pop up-test kommer upp och vad det ska vara inriktat på är än så länge hemligt.