Unga e-handelsduon öppnar butik: ”Vill liva upp”

Slår sig ned i city med en pop up.

Tidigare i år kunde vi berätta om kepsuppstickaren Maggiore, som ägs och drivs av de 20-åriga entreprenörerna John Wiktorsson och Vincent Lundin.

Deras kepsar pryds av motiv på legendarer som Paul Newman, Coco Chanel, Steve McQueen, Frank Sinatra och Marilyn Monroe, men också Abba och Walt Disney. Ett koncept som verkar ha gått hem, för under 2023 sålde de mellan 16 000 och 17 000 kepsar.

Annons

Nu ska de också testa lyckan utanför e-handeln. Det görs med en fysisk pop up-butik i Halmstad City. De slog upp portarna på midsommardagen och totalt ska man hålla öppet i fem veckor, rapporterar Hallandsposten. Ivriga kunder började köa redan klockan fyra på morgonen.

Stan är rätt död just nu och vi vill vara med och liva upp den, säger John Wiktorsson, till lokaltidningen.

Den tillfälliga butiken blir också ett utmärkt test för framtiden. Duon ser nämligen framför sig att ta pop up-konceptet till fler städer.

Det är kul att träffa kunder och prata med dem, säger John Wiktorsson.

Och ännu längre fram hägrar permanenta butiker.

Drömmen är att ha fysiska butiker som också är fina inuti, säger Vincent Lundin till Hallandsposten.

LÄS ÄVEN: De är bara 19 år och säljer kepsar för miljoner: ”Väldigt populärt”

Annons
Annons