ANNONS

TV-profiler ska ge NetOnNet nöjdare kunder

TV-profiler ska ge NetOnNet nöjdare kunder
Idel kända ansikten för NetOnNets klubbmedlemmar framöver

Mästerkock, programledare och rap-artist bland dem som ska ge kunderna tips och råd.

ANNONS

Efter att ha storsatsat på lagershoppar och öppnat inte mindre än 18 stycken bara det senaste halvåret, har NetOnNet:s VD Susanne Ehnbåge, nu utsett företagets nästa stora projekt: Att öka kundnöjdheten och kundnyttan.

Så sent som igår kunde vi berätta att Ehnbåge prisades som Årets Ledare i tävlingen Retail Awards 2017. Nu lanserar hon en något ovanlig strategi för att få nöjdare kunder.

Experter ger råd till klubbmedlemmar

Satsningen riktar sig mot medlemmarna i företagets kundklubb, Klubbhyllan. Dessa ska framöver kunna få råd och tips av ett gäng “prylexperter” - som i de flesta fall är kända inom sina olika expertområden.

I skaran syns bland annat gamern HeatoN, som är sjufaldig världsmästare i datorspelet Counter Strike och bland annat synts i SVT:s Mästarnas Mästare. Han har sällskap av exempelvis Karin Adelsköld, som varit programledare för PLUS i SVT, rap-artisten Niello, mästerkocken Sandra Mastio, Filmkrönikans ansikte utåt Orvar Säfström och Björn Christiernsson, tidigare mångårig programledare för Äntligen Hemma.

“Vill ha Sveriges nöjdaste kunder”

Enligt Susanne Ehnbåge är målet med satsningen tydligt.

- Vi vill ha Sveriges nöjdaste kunder och där spelar våra erbjudanden och experter en viktig roll för att öka värdet i kundklubben, säger hon i ett pressmeddelande.

Under resten av året kommer satsningen fortgå genom att exklusivt material i form av blogginlägg och filmklipp om NetOnNets produkter blir tillgängligt för Klubbhyllans medlemmar.

Ska bli kundens självklara val

Genom satsningarna på kundklubben hoppas företaget nu på att stärka varumärket ytterligare.

- Vår viktigaste strategi för vår fortsatta expansion är att växa med nöjdare kunder. Vi har en av elektronikbranschens mest uppskattade och starkaste varumärke och vill cementera positionen som kundens självklara och naturliga val, säger Nora Ay, PR- och kommunikationschef NetOnNet.

Michell Grönlund

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap