Omsättningen sjönk nämligen med nära 20 procent, till 25,6 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet gick från minus 6,5 miljoner under 2022, till minus 8,4 miljoner i fjol.
Räkenskapsåret har, utöver fokus på att utveckla befintliga varumärken, präglats till stor grad av satsningar i organisationen för att vara bättre rustade för framtida utmaningar. Sammanfattningsvis kan det konstateras att 2023 varit ett år av omställning, där vi behövt genomgå något av ett stålbad med tuffa omstruktureringar för att bygga upp en ny bas i verksamheten, skriver Jonatan Palmgren i rapporten och fortsätter:
I slutändan går vi ur detta år som en stärkt organisation och operativt bolag, och har skapat mycket goda förutsättningar för att kunna driva en hälsosam tillväxt och lönsamhet från år 2024 och framåt.
Under 2023 har bolaget avslutat eller sålt av varumärken som Frö, PerLe och A-Dsgn. Något som ska vara " i linje med företagets strategi mot att nå lönsamhet".