Årsredovisningen visar rejält röda siffror.
Redan i februari 2021 kunde Influens avslöja att influencern Felicia Aveklew hade en ny satsning i kikaren. Förra våren blev det officiellt att hon valt starta ett eget sminkvarumärke och e-handeln slog upp portarna den 2 mars 2023. Nu presenterar företaget sina första siffror sedan lanseringen, och bolaget verkar ha fått en tuff start.
Bolaget Be loud AB, som står bakom varumärket Lowd cosmetics, har precis som många andra nystartade företag gått med förlust under sina första tre år. 2021 blev förlusten drygt 167 000 kronor och under 2022 ökade förlusten till en halv miljon kronor, med en omsättning på knappt 50 000 kronor.
När siffrorna för det första riktigt aktiva året presenteras, uppgår nettoomsättningen till 374 000 kronor, men förlusten dubblas till över 1 miljon kronor. Bolagets soliditet når enligt årsredovisningen knappt 10 procent vid slutet av det senaste räkenskapsåret.
Samtidigt meddelade företaget för en vecka sedan att man fått en återförsäljare i Apohem. Hur det kommer att påverka bolagets försäljningssiffror återstår att se.
Influens har sökt Falicia Aveklew för en kommentar.