ANNONS

Trygg E-handel satsar på sociala medier

Trygg E-handel satsar på sociala medier
ANNONS

Trygg E-handel var omskrivna förra året på grund av olika saker. Något som ofta togs upp i dessa diskussioner var Trygg E-handels certifikat för de nätbutiker som är med i certifieringen. Dessa certifikat visar olika status för det företag som certifikatet gäller, t.ex. klagomål, finansiell stabilitet osv. För de som inte vet kommer man till butikens certifikat-sida om man klickar på den Trygg E-handel-logotyp som nätbutikerna oftast skyltar med.

Nu har Svensk Distanshandel, som driver Trygg E-handel, valt att lägga till Facebooks "Gilla-knapp" på alla certifikat-sidor. Du kan nu gilla ditt eget certifikat, fast tanken är nog att dina kunder ska gilla det. Vi var inte helt klara över varför Trygg E-handel slängt in en Gilla-knapp så vi frågade dem helt enkelt. Johan Frykendahl på Svensk Distanshandel hade följande svar på våra frågor:

Varför har ni valt att införa en gilla-knapp?

Vi har ju som bekant en möjlighet för konsumenter att klaga på en butik, det känns därför naturligt att konsumenter även skall kunna sprida ”gilla” till sina vänner om man är nöjd med en viss butik.

 Vad kan detta tänkas bidra med till certifikaten?

Vissa certifikat får en hel del trafik, ”gilla” knappen gör det helt enkelt möjligt att dra nytta av detta på ett positivt och enkelt sätt!

Om inget annat så är detta ett tydligt tecken på att Facebook håller på att ta över världen. När relativt obskyra saker som certifikat-sidor får Gilla-knappar då är det dags att införa det i sin nätbutik, för de som ännu inte gjort det. I fall att ni känner ett starkt behov av att gå in och gilla olika butikers certifikat så hittar ni katalogen över godkända butiker här.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap