ANNONS

Tröttnade på skräpleksaker - öppnade egen e-handel

Tröttnade på skräpleksaker - öppnade egen e-handel
Jesper Brink och Fredrik Lagerqvist

Tar upp kampen med stora leksaksaktörer och deras "själlösa" produkter.

ANNONS

Det var när Jesper Brink och Fredrik Lagerqvist letade efter leksaker av hög kvalitet till sina egna barn, som planerna på e-handeln Dokidoki.se tog form. Den frustrerade duon tyckte att de befintliga leksaksbutikerna var själlösa, oinspirerande och tråkiga, och bestämde sig därför för att Dokidoki skulle bli en motpol till de etablerade aktörerna.

"Dyra presenter hamnar längst ner i lådan"

Nu är Dokidokis e-handel på plats och erbjuder ett leksakssortiment “för händer, hjärna och hjärta”.

- Vi bestämde oss för att skapa ett alternativ till de stora leksakskedjorna. De verkar mer intresserade av att kränga själlösa produkter som bygger på de senaste tecknade filmerna, än att sälja leksaker som faktiskt betyder något, kommenterar Fredrik Lagerqvist i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

- Alla föräldrar känner nog igen hur dyra presenter hamnar längst ner i lådan efter några minuters lek. På Dokidoki finns leksaker för alla som vill göra något med händerna, hjärnan eller med själen. Grejer som vi själva skulle vilja köpa till våra barn.

Dokidoki, som enligt grundarna är ett japanskt ord för ljudet av hjärtslag, säljer bland annat leksaker, programmeringskit, pyssel och experiment. Hela sortimentet uppges vara handplockat, och företagets ambition är att “bli en samlingsplats för alla som vill göra skillnad”.

Vill ge föräldrar kvalitetstid med barnen

Jesper Brink och Fredrik Lagerqvist hoppas att deras nyöppnade e-handel ska främja nyfikenheten hos både barn och vuxna, och att deras verksamhet ska ge nya möjligheter till alla som har “tröttnat på skräpleksaker”.

- Vi vet vilken press dagens föräldrar lever under. Vardagsstressen gör att vi ständigt har dåligt samvete för att vi inte hinner vara perfekta föräldrar. Våra experiment, byggsatser och andra prylar tar lagom lång tid att göra och skapar en skön känsla i hjärtat. Vi vill att föräldrar ska få kvalitetstid tillsammans med sina barn, säger Jesper Brink i pressmeddelandet.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se