Även om Biltema under stort hemlighetsmakeri smugit ut en nätbutik i Finland, så har företaget varit ganska reserverat med att presentera satsningar på e-handelsområdet. I Sverige har företaget i dag en Click & Collect-lösning, men det är också allt som erbjuds till de kunder som föredrar att handla digitalt.
LÄS ÄVEN: Ehandel testar: Hur bra är Biltemas nya tjänst Köp & Hämta?
Istället har Biltema satsat på att öppna nya butiker och så sent som i morse var det dags för ännu en premiär. I dag slog företaget upp portarna till ett nytt varuhus i handelsområdet Bredden i Upplands Väsby. För att undvika köer öppnade butiken redan klockan 06.00. Morgontidiga besökare kunde njuta av både princessbakelser och korv.
Hyllar personalen
Bandet klipptes av varuhuschefen Manuel Zyka tillsammans med Henrik Thunes (M), som är kommunstyrelsens ordförande i Sollentuna, och Ann-Christin Frickner (C), kommunalråd i Upplands Väsby.
Bredden är en modern stadsdel under utveckling, och självklart vill vi vara med i den processen. Personalen har hållit både kämparglöden och humöret på topp genom hela den här resan. Utan dem hade vi inte stått här idag, säger Manuel Zyka i ett pressmeddelande.
Satsningen i Bredden innebär att Biltema nu har sex varuhus i Stockholmsområdet och 55 varuhus i hela Sverige.