Vi på Ehandel har blivit uppmärksammade på att medgrundaren av den framgångsrika e-handeln RevolutionRace, Niclas Nyrensten, är väldigt aktiv i sociala medier när det kommer till företagets produkter. En positivt överraskad läsare skriver bland annat:
Grundaren och miljardären Niclas Nyrensten kommenterar själv alla jävla inlägg på deras Facebook-annons med sitt privata konto. Det är fan respekt alltså.
"Jag är något av en produktnörd"
Vi vände oss till Niclas Nyrensten för att få reda på mer om hans flitiga svarande i sociala medier.
Jag läser kundrecensioner varje dag och har gjort det sen start. RevolutionRace har idag över 280 000 recensioner och jag kommenterar på sociala medier så ofta jag kan, säger han till Ehandel.
Har du inte andra saker att göra?
Haha, jo jag har en del annat att stå i. Jag är Creative Director och produktchef och har ansvarat för att bygga upp sortimentet sen start. Jag är något av en produktnörd så jag är ofta och testar nya produkter ute i skogen. Vi får mycket input från kunder via reviews, sociala medier och via kundtjänst på våra produkter och vi tweakar produkter kontinuerligt efter kunders feedback, säger Niclas och tillägger:
Jag är lite besatt av att försöka överträffa våra kunders förväntningar.
Hur jobbar ni som företag med sociala medier idag?
Det händer mycket i sociala kanaler och vi har flera team som jobbar dedikerat med olika sociala medier. Våra kunder är väldigt engagerade och vi har en kommunikation med dem där vi fångar upp både bra idéer och saker vi kan förbättra.