Klarna har blivit en av grundbultarna i svenska e-handelskassor. Så det hör inte till vanligheterna att etablerade aktörer överger dem. Men Timarco, Sängfabriken och Happy Day gör just precis det och går raka vägen till Qliro istället, något som betalbolaget glatt stoltserar med.
Under 2022 har vi tagit viktiga steg för att stärka vår kommersiella förmåga och rusta bolaget för lönsamhet. Vi har en tydlig kommersiell strategi för 2023 som utgörs av ett fortsatt fokus på betallösningar för e-handlare inom segmenten SME och Enterprise och det är därför glädjande att vi redan i år knutit till oss tre nya handlare inom Enterprise-segmentet. Denna typ av kommersiella framsteg kommer att vara centrala i vår resa mot att stärka positionen som betalpartner till e-handlare i Europa, säger Christoffer Rutgersson, vd för Qliro, i ett uttalande.
Timarco omsätter runt 130 miljoner kronor, Happy Day runt 21 miljoner och Sängfabriken runt 100 miljoner. Med den trion i hamn har Qliro nu 61 anslutna e-handlare. Onboardingen beräknas vara klar under första halvåret i år.
Vi befinner oss i en expansiv fas där vi etablerar oss på nya europeiska marknader. Med Qliro får vi en responsiv partner med djup expertis inom betalningar som hjälper oss med löpande konverteringshöjande åtgärder, vilket kommer att stödja oss i denna fas. Vi ser fram emot att få samarbeta med en partner som jobbar med oss och för oss och är glada över att kunna erbjuda Qliro till våra kunder, säger Giorgio Timarco, vd för Timarco, om skiftet.