Tillväxtresan rullar vidare – duon närmar sig 15 miljoner

Och nu vänder bolaget till vinst igen.

Prylify, grundat 2020 av Simon Orrgard och Simon Suontausta, fick en imponerande start på sin e-handelsresa. På mindre än två år gick duon från 0 till 10 miljoner kronor i omsättning, och tillväxtresan fortsätter

LÄS ÄVEN: Duon i nytt miljonrekord – lämnar vardagsrummet för nytt lager

Annons

Enligt bolagets senaste bokslut ökade försäljningen till strax över 14 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2022/2023, september till augusti. Att jämföra med 12,9 miljoner föregående år.

Vänder till plus

Samtidigt vänder e-handlaren återigen till vinst och redovisar ett resultat efter finansiella poster, på 204 000 kronor. Att jämföra med ett minusresultat på -441 000 under 2021/2022.

Prylify beskriver sig som en nätbutik med ett brett sortiment av smarta saker och prylar till grossistpriser. Ett framgångsrecept man fortsatt med under fjolåret.

Företaget har under året bedrivit försäljning av mobiltillbehör, skönhetsartiklar, inredning och presentartiklar på nätet, står det att läsa i rapporten.

Annons