Det kinesiska e-handelsundret Shein slog igenom stort världen över, tack vare sin succé på sociala medier. Kanske i synnerhet på Tiktok. Det passerade förstås inte Tiktoks ägare, Bytedance, obemärkt förbi och nu lanserar de vad som bara kan tolkas som en direkt konkurrent till Shein.
Varumärket går under namnet "If Yooou" och rör sig, precis som tidigare nämnda konkurrent, i fast-fashion-segmentet. De positionerar sig som ett lågprisvarumärke med högkvalitativ service och vänder sig uteslutande till kvinnor.
Vid en snabb överblick kan vi konstatera att de vanligaste priserna ligger på mellan 100 och 300 kronor. Med enstaka plagg som ligger strax under och över det intervallet. De bjuder även på frakten, om användaren betalar minst 300 kronor.
Förra försöket föll
Detta är dock inte första gången som Tiktok gett sig in på lågprismodet för kvinnor. Man har tidigare testat varumärken "Dmonstudio". En e-handel som höll öppet i bara tre månader. Det verkar med andra ord tufft att ta upp kampen mot Shein.
Om If Yooou går ett bättre öde till mötes, återstår att se.