ANNONS

Tiktok släpper nytt verktyg - hitta trendande nyckelord

ANNONS

Ska hjälpa till att vässa annonscopyn.

Tiktok vill underlätta för sina annonsörer att träffa rätt i sina ordval. Därför släpper tjänsten nu verktyget ”Keyword insights”.

Det är en funktion där det går att söka bland nyckelord och se popularitet de senaste 7, 30 eller 120 dagarna. Det går även att se om ordens och frasernas popularitet ökar eller minskar.

Upptäck nyckelorden som fungerar bäst mot din målgrupp och för din bransch. Sök bland nyckelord som har förekommit i verkliga, framgångsrika annonskampanjer. Titta sedan på de faktiska annonserna för att få uppslag till hur du kan väva in de nyckelorden i dina manus, annonstexter och undertexter, som Tiktok beskriver det.

Nyckelordsfunktionen samlar inte bara ord som har förekommit i texter, utan plockar även upp ord som har sagts i en video. Verktyget presenterar även den CTR som nyckelorden har bidragit till och länkar alltså till riktiga videoexempel för inspiration.

Och ja, det går som synes även att filtrera på Sverige.

Tiktok börjar med andra ord samla på sig en rätt ordentlig uppsättning insights-verktyg i sin tjänst.

Ola Andersson
ola@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap