I dagarna har det sipprat ut siffror kring Tiktoks e-handel som går vid namn Tiktok Shop. Tjänsten hade under 2022 omsatt 4,4 miljarder dollar och då primärt i Sydostasien. Från företaget har det även läckt ut att målet för e-handeln i år är 20 miljarder dollar.
LÄS ÄVEN: TikToks e-handel ska omsätta över 200 miljarder i år
Hur stor andel man hoppas på utanför Sydostasien är dock oklart och nu kommer uppgifter som visar att bolaget nog främst kommer att satsa där man ser att det fungerar.
Reuters rapporterar nämligen att Tiktok ska investera flera miljarder dollar i just Sydostasien. Exakt summa avslöjas inte men företaget klargör alltså att man kommer att hälla pengar över regionen de kommande åren.
Vi kommer att investera flera miljarder dollar i Indonesien och Sydostasien under de närmaste åren, sade Tiktoks vd Shou Zi Chew under ett event som företaget höll i Jakarta.
Så vad ska pengarna gå till? E-handeln förstås. Enligt Shou Zi Chew kommer pengarna att gå till utbildning, annonsering och stöd till små handlare som kikar på att använda Tiktoks e-handelsplattform Tiktok Shop. En e-handelsplattform som också handlar mycket om liveshopping.
Tiktok har idag 8 000 anställda i Sydostasien och två miljoner handlare sägs sälja varor via företagets e-handelsplattform i Indonesien.