Kreatörers ljudklipp görs tillgängliga i ljudbiblioteket för företag.
Tiktok utökar nu sitt utbud av valbara ljud som varumärken kan använda i sina annonser, genom att addera repliker från kreatörer. Ljudklippen kan användas i betalda kampanjer och varumärkesvideor.
Med det nya utbudet av ljudklipp hoppas Tiktok att deras annonsörer lättare ska integreras i plattformens gemenskap, där ljudsnuttar blivit en central del av appens kultur.
De förinspelade ljudklippen är skapade av sex stycken Tiktok-kreatörer som alla redan i förväg gett sitt godkännande till att låta varumärken använda deras röster. Duon bakom kontot Sani sisters är några av de som lånat ut sina röster.
I en video gällande röstklippen säger de att deras framgång på Tiktok började med att hitta rätt ljud som inspirerade till rätt video. De uppmuntrar också företag att använda röstklippen för att lyfta fram nya produkter, engagera nya tittare och knyta närmre kontakt med sitt community.