Tiger of Sweden meddelar att man som i ett led i varumärkets internationella expansion nu lanserar en helt ny webbutik. En butik som ska ge kunderna samma känsla online som offline.
- Vi växer på alla fronter och vill ge våra kunder en genomgående Tiger-upplevelse i alla kanaler, såväl i våra butiker som online. Vi vill att den som handlar hos oss ska känna igen Tiger-känslan, både live och digitalt. En utökad webshop är ett ytterligare steg i den riktningen, säger David Thunmarker, VD för Tiger of Sweden.
Bland nyheterna ska det finnas en uppdaterad design, fler språk, exempelvis tyska och franska, och exklusiva produkter för onlinehandeln.
Minimalistisk och responsiv
Designen skall följa varumärkets ledord "A Different Cut" med minimalistisk modern design. Vilket förstås spelar väl in i en responsiv design. Butiken anpassar sig automatiskt till alla olika enheter något som är bra inför stundande Mobilegeddon.
Utöver finputsningen av butiken erbjuder man även en ny version av herrskon Ynge endast för webben. Varorna kommer levereras till 14 europeiska länder med de egna Tiger-butikerna som extra lager.