ANNONS

Tictail lanserar betalappar för sina butiker

Tictail lanserar betalappar för sina butiker

Den svenska e-handelsplattformen Tictail tillkännager hur de ska tjäna pengar på sin tjänst. Man lanserar nu betalappar, eller tilläggsfunktioner som ska hjälpa butiksägarna utveckla sina butiker. Apparna ska också göra det möjligt för Tictail att hålla sin e-handelsplattform gratis för användarna.

ANNONS

Det har diskuterats hur Tictail och deras plattform kan vara gratis för användarna och hur det är tänkt att företaget ska tjäna pengar. Vi har tidigare tagit upp möjligheten att de ska använda sig av olika tilläggsfunktioner som appar, och nu har det börjat dyka upp allt fler av dem i plattformen.

Är Tictail-användaren inloggad i sin butik hittar de nu en flik där de nya apparna kommer att samlas med de ”add-ons” som man har haft sedan tidigare.

– Appar gör att vi kan fortsätta att erbjuda en gratis e-handelsplattform som är lätt att använda. Med tiden kommer det att utvecklas fler applikationer och användarna kommer att kunna göra ännu mer med sin Tictail-butik, skriver Tictail i ett pressmeddelande.

Apparna gratis till april 2013

Sedan tidigare har användaren kunnat lösenordskydda sin butik, lägga till Klarna som betalfunktion och använda en egen domän till butiken. Den nya appen gör det möjligt att erbjuda rabatter i butiken och lagom till jul kan butiksägaren nu erbjuda sina kunder olika julkampanjer.

Än så länge är de fyra apparna gratis att använda sig av men från och med den 30 april 2013 kommer Tictail att ta betalt för tilläggen. Hur mycket de kommer att kosta framgår inte ännu, men ambitionen är att hålla priserna någonstans mellan 10 - 50 kronor i månaden för en app.

Tictail har idag över 5000 butiker som använder sig av deras plattform och nyligen fick man även in 1,2 miljoner euro i extra kapital, pengar som ska användas för att växa ytterligare på befintliga marknader.

Förutom apparna har man även i höst presenterat ett par nya funktioner, Bland annat ett ”To-do-Feed” och en abonnemangs-funktion som låter konsumenter prenumerera på sina favoritbutiker.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se