Therése Lindgren är en av Sveriges största influencers med över 1 miljon prenumeranter på Youtube och lika många på Instagram. Hon har synts i samarbeten med många stora och populära e-handelsföretag och varumärken, bland annat Stronger, ICIW och Syster P. Nu är rapporten för Therése Lindgren AB, som representerar hennes influencer-verksamhet, ute.
LÄS ÄVEN: Influencern cashar in 12 miljoner – vinsten ökade 1000 procent
Siffrorna visar att Therése Lindgren, trots en pandemi som dämpade många företags marknadsambitioner, hade ett av de bästa åren någonsin.
Omsättningen i hennes bolag växte med nära sju procent och uppgick till 19,3 miljoner kronor. Samtidigt tog vinsten ordentligt med sats och steg med cirka 24 procent till 15 miljoner kronor. En summa som hon även ska ha unnats sig i utdelning i år. Det rapporterar Breakit.
Effekterna av Covid-19 har inte lett till någon väsentlig påverkan på bolagets verksamhet och finansiella utveckling, skriver man i årsredovisningen.
Therése Lindgren driver även ett hudvårdsvarumärke Indy Beauty sedan 2013, och äger idag 20 procent av bolaget. Försäljningen ökade med 46 procent i fjol och summerades till 41 miljoner kronor, samtidigt som vinsten landade på 4,2 miljoner kronor. Något som Ehandel tidigare rapporterat om.
LÄS ÄVEN: Lyko och H&M tog dem till 40 miljoner: ”Katastroftankar först”