Enligt Yahoo Finance uppgick Temus försäljning till cirka 12 miljarder dollar bara under årets andra kvartal, där USA stod för drygt 45 procent av all försäljning. En marknad som den kinesiska e-handelsplattformen tog klivet in på i september 2022.
Släpper logistiken
En anledningen till de starka siffrorna i USA ska bero på Temus tjänst, som lanserades tidigare i år, och som gör det möjligt för externa e-handlare att sälja på plattformen och sedan ta hand om leveransen själva.
Något som inte bara håller nere kostnaderna för Temu, utan också ska ha ökat försäljningen i USA med 20 procent under de senaste fyra månaderna. En tjänst som e-handelsjätten ska ha planer på att rulla ut i ett flertal EU-länder framöver.
Temus försäljningsmål, GMV, för 2024 sägs ligga på 30 miljoner dollar, något man redan ser ut att ha goda chanser att överträffa. Särskilt med tanke på att Temu nyligen gjorde en större satsning i Brasilien där deras app blev den mest nedladdade inom en månad efter lanseringen.