ANNONS

Teknikmagasinets nya nätbutik har nu lanserats

Teknikmagasinets nya nätbutik har nu lanserats

Förra året kontaktade vi Teknikmagasinet och undrade varför de inte satsade på nätet. De hade då en gammal sliten webbutik som ibland inte gick att handla i. I början av 2014 meddelade man dock att en stor nysatsning var på gång. Denna har nu sett dagens ljus.

ANNONS

Teknikmagasinet är en butikskedja för prylar av alla olika slag. De säger sig ha kunden i fokus och det är något som i alla fall vi upplever i deras butiker. På nätet har man inte känt samma kärlek tidigare. Nu har man dock lanserat sin nya webbutik som tagits fram med hjälp av Litium.

– Vi är väldigt nöjda med den nya nätbutiken, berättar Erik Nielsen, ny webbansvarig på Teknikmagasinet. Äntligen kan vi lämna den gamla sidan bakom oss och istället jobba med en modern och flexibel plattform.

Den nya e-handeln började rullas ut igår och ett meddelande på den gamla sajten utlovade att den nya sidan skulle äga den gamla.

Den nya sidan äger minst sagt den gamla även om det förmodligen inte var speciellt svårt att lyckas med. Det handlar i alla fall om en responsiv sajt med de moderniteter man är van vid. Även om det nu är enklare att handla så ska sidan fortfarande fylla en funktion som komplement till deras katalog.

– Nätbutiken används ofta som ett skyltfönster till våra fysiska butiker, förklarar Erik Nielsen, och det här är ett enormt kliv i rätt riktning för att göra det lättare för våra kunder att hitta det de letar efter. Det blir enklare att ta hand om kunderna.

Redaktionellt innehĂĄll pĂĄ gĂĄng

E-handeln är förstås under test och utveckling nu precis efter lanseringen och fler funktioner och förbättringar skall rullas ut framöver. De ska även satsa på redaktionellt innehåll något som förmodligen kan hjälpa till att föra över den känsla man får i butik ut på nätet.

– Nu påbörjar vi arbetet med hur vi ska förvalta den nya butiken och vi har många planerade förbättringar på gång redan nu. Kortsiktigt vill vi bland annat lägga mer fokus på inspirerande och redaktionellt material framöver. Blickar man ännu längre framåt vill vi till exempel komma igång med att låta våra kunder beställa på nätet och hämta ut i valfri butik, avslutar Erik Nielsen.

Teknikmagasinet är alltså inte riktigt framme ännu. Nu har de dock en modern plattform att stå på och möjligheterna att skapa en köpupplevelse som speglar den i butik, eller passerar den.

 

Gamla Teknikmagasinet:

Nya Teknikmagasinet:

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se