I mars 2014 kunde Ehandel.se avslöja att Teknikmagasinet äntligen skulle putsa upp den dåvarande mycket gamla e-handelsplattformen. I november samma år rullade man ut den nya nätbutiken som sedan dess tjänat kunderna i Sverige, Norge och Finland.
Nu är det dags för nästa steg och startskottet kom i helgen då företaget utökade sitt sortiment med över 1600 nya produkter.
- Det här är vår största lansering av nya produkter någonsin, och vi är otroligt stolta över att kunna erbjuda våra kunder ett ännu bredare sortiment av roliga, nyttiga och användbara prylar, säger Sarah Falk, VD på Teknikmagasinet.
"Explosionsartad tillväxt på nätet"
Företaget satsar även på att utöka antalet fysiska butiker och nya butiksöppningar är att vänta i alla tre länder. Teknikmagasinet kommer också att öppna ett nytt huvudlager i Eskilstuna under sensommaren som ska serva både online- och offline-butikerna. Det nya huvudlagret väntas ge över 50 nya jobb.
- Etableringen av ett större och mer modernt logistikcenter sker som ett av flera delmoment i våra expansiva tillväxtplaner, säger Fredrik Åslund, presschef på Teknikmagasinet, och fortsätter.
- Vi ökar, särskilt på webben där vi ser en explosionsartad tillväxt, och har helt sonika vuxit ur våra nuvarande lokaler. För att möta tillväxten riggar vi nu för framtiden i lokaler som skall klara den stigande efterfrågan från såväl butiksleden som vår e-handel.
Loop54 och Klarna Checkout
E-handeln ska samtidigt ta steget ut i butik nu till hösten via Click & Collect. Företaget har även stärkt nätbutiken med flera tekniska uppgraderingar.
- Vi jobbar ständigt med att utveckla vår e-handel med nya funktioner. Nyligen tog vi steg mot en mer optimerad köpupplevelse genom att införa Loop54 som ny sökmotor och Klarna Checkout i kassan. Närmast på tur är Click and Collect, ett system för att bland annat reservera och hämta webbordrar i butik, som vi planerar att kunna införa under hösten, säger Fredrik Åslund.