Teknikmagasinet är tillbaka, igen. Det klassiska varumärket har lyckats lura döden ännu en gång, men den här gången kommer man inte leva och verka som en butikskedja.
Den nya ägare, Phonelife, kommer istället att driva Teknikmagasinet som en renodlad e-handel. Man säger att konsumenterna kan förvänta sig samma snabba leveransupplevelse som hos Phonelife.se.
När vi på Phonelife fick klart för oss att Teknikmagasinet återigen stod vid ruinens brant kände vi oss tvungna att agera. Vi kommer uteslutande att fokusera på e-handel då vi anser att det ligger i varumärkets natur att vara teknik-fokuserat och framåtlutat. Friheten att kunna handla när och var man vill och sedan snabbt och smidigt få det levererat hem är svårslagen, säger Julius Jansson Sleth, vd på Phonlife, i ett uttalande.
Man har redan tänt upp Teknikmagasinet.se och klätt webbutiken i ny skrud. Den äldre, traditionella logotypen är tillbaka och så även deras klassiska slogan.
Vi har sedan barnsben starka känslor kopplat till varumärket och tar oss an uppgiften att förvalta det vidare med stor ödmjukhet. För oss var det en självklarhet att återstarta e-handeln med den traditionella logotypen och under sloganen ”meningen med livet”, säger Julius Jansson Sleth.
Phonelife AB omsatte 70,8 miljoner kronor under 2022 och gjorde en vinst på runt 2,4 miljoner.