Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Techbolag blir delägare i nystartade Ecombooster: "Viktig fråga"

Annika Lindecrantz
annika@ehandel.se

Dela artikeln:

Delägarskapet ska tillföra unik data om miljöpåverkan och spårbarhet.

ANNONS

Edument hoppas på att delägarskapet ska leda till att e-handlare får en bättre överblick kring spårbarhet och miljöpåverkan. Investeringen möjliggör för Ecombooster att etablera ett team av mjukvaruutvecklare och marknadsförare med Saas-kompetens.

Tjänsten automatiserar och effektiviserar e-handlarens processer inom lager, inköp och produktutbud, skriver de båda företagen i ett gemensamt pressmeddelande.

Som Ehandel.se ofta återkommer till så växer svensk e-handel på global basis, detta innebär såklart en del utmaningar gällande priser, transporter och tillgänglighet.

Ecombooster ger e-handlare kontroll över både priser och marginaler. Vår vision är att med denna tjänst tillgängliggöra data som även visar miljöpåverkan och gör det möjligt för e-handlare att få bättre överblick kring spårbarhet och miljöpåverkan. En viktig fråga som alla bolag kommer behöva sätta på agendan, säger Acke Salem, investerare och vd för Edument.

Idén bakom Ecombooster kom till när grundaren Tobias Gårdner drev egen e-handel och reflekterade över hur mycket tid han tvingades lägga på att kontrollera produkter, priser och hantering av produktinformation. Ett problem som det senare visade sig att fler e-handlare också upplevde.

Vi lever tyvärr i en verklighet där priser och tillgång på varor snabbt ändras, säger Tobias Gårdner, CTO, och den som grundade Ecombooster 2019.

Dela artikeln: