I höstas lanserade den amerikanska lågpriskedjan Target en prenumerationstjänst med fokus på småbarn. Med Target Subscriptions riktade man främst in sig på nyblivna föräldrar med babyrelaterade produkter och vid lanseringen fanns det cirka 150 olika varor att prenumerera på.
Nu har man utökat tjänsten, som är en direkt konkurrent till Amazons populära ”Subscribe and Save”. Antalet varor som går att prenumerera på uppgår nu till 1 500 och det rör sig inte endast längre om babyrelaterade produkter.
Det går nu nämligen att prenumerera på bland annat matvaror, hushållsprodukter och husdjursrelaterade varor, men även produkter inom skönhet och hälsa samt hem och kontor. Förutom ett utökat sortiment har man gjort ytterligare några ändringar.
Lägre priser
Sedan tidigare erbjuder Target sina prenumerationskunder 5 procents rabatt när de betalar med ett Targetkort, eller Target Visa. Nu erbjuder man ytterligare 5 procents rabatt på samtliga abonnemangsorders. Något som betyder att de som betalar med ett kort anslutet till Target kan spara 10 procent per order, samt fri frakt.
Prenumerationstjänsten ska enligt Target ha blivit väldigt populär och står nu för mer än 15 procent av alla onlineköp när det gäller de varor som finns tillgängliga att prenumerera på.
Lågpriskedjan införde i höstas även möjligheten att beställa på nätet och hämta i butik. Även det har tagit fart. Antalet artiklar som är tillgängliga för det har nämligen utökats från 35 000 till 60 000 och ska nu står för 10 procent av Targets onlineverksamhet.
Källa: TechCrunch